Početna › Forumi › Napredna Biznis Grupa › Preduzetništvo i upravljanje biznisom › Odgovor na: Preduzetništvo i upravljanje biznisom
Drage žene i devojke, izuzetno mi je bilo vreme provedeno sa vama na radionici posvećenoj BCM-u.
Po dogovoru vam šaljem primere studije slučaja dve velike firme koje su prepoznale da na tržištu postoji potreba i koje su oblikovale i modelovale svoje poslovanje koristeći BCM kao alat.
Udahnite duboko, niko nije preko noći došao do najboljeg rešenja. Možda i jeste ali mi ne vidimo sve pokušaje koji su mu prethodili, već vidimo samo sjajni gotovi rezultat. Ne budite stroge prema sebi, nego prihvatite alat kao što je BCM kao prostor za igru i razmišljanje.
Studije slučaja
Airbnb
· Segment kupaca: Putnici, pružaoci usluge smeštaja.
· Value Proposition/Predlog vrednosti: Pristupačno, jedinstvena ponuda smeštaja za putnike; prilika za pružaoce usluge smeštaja da zarade od rentanja svojih soba.
· Kanali distribucije: Vebsajt AirBnb-a, mobillna aplikacija.
· Odnos sa klijentima: Podrška klijentima, online ocene usluge koju pružamo kroz komentare koji ljudi dele.
· Tokovi prihoda novca: Provizija za uslugu i od strane gostiju i od strane pružaoca usluge smeštaja.
· Ključni resursi: Platforma, brend, pružaoci usluge smeštaja, krajnji korisnici.
· Ključne aktivnosti: Upravljanje listingom pružaoca usluge smeštaja, marketing, podrška klijentima koji su korisnici naše usluge-putnici.
· Ključni partneri: Vlasnici nektetnina, loklani mali biznisi (kafići, gradski turistički vodiči, usluge čiščenja i održavanja, pekare), banke ili pružaoci usluge onlajn naplate.
· Struktura troškova: Održavanje platforme, marketing, podrška klijentima.
Uber
· Segment kupaca: Oni koji se voze, oni koji voze.
· Value Proposition Predlog vrednosti: Zgodan pristupačan, prevoz na zahtev.
· Kanali distribucije: Mobilna aplikacija, društvene mreže.
· Odnos sa klijentima: Korisnička podrška, partenrstvo sa vozačima.
· Tokovi prihoda novca: Provizija od svake vožnje koju plaćaju vozači, naknade za povećanje cene pružanja usuga – sukcesivno.
· Ključni resursi: Platforma mobilne aplikacije, interna i eksterna analiza podataka, vozači.
· Ključne aktivnosti: Širenje mreže vozača, širenje mreže korisnika, razvoj tehnologije.
· Ključni partneri: banke ili pružaoci usluge onlajn naplate, rent-a-car, lizing kuće.
· Struktura troškova: Razvoj mobilne aplikacije, marketing, podrška klijentima.
Ako vas nešto posebno žulja, razmislite i dođite sa tim na radionicu koju ćemo imati sledeće sedmice. Šaljem vam kroz imejl i jednu alatku sa kojom ste imale susret i prošle godine, a može da vam pomogne u razmišljanju šta je, odnosno kakva je vrednost vašeg proizvoda ili usluge.
S.