Početna › Forumi › Napredna Biznis Grupa › Preduzetništvo i upravljanje biznisom
- This topic has 3 odgovora, 2 glasa, and was last updated 4 weeks ranije by Sanja Milosavljević.
-
AutorČlanci
-
01.12.2024. u 19:22 #7625
Drage moje,
od danas počinjemo zvanično da radimo na temi Preduzetništvo i upravljanje biznisom i ova tema će nam biti u fokusu, intenzivno, narednih mesec dana. Ući ćemo malo dublje u jezik preduzetništva i radićemo na alatu Business Canvas Model, a jednom kada ga popunimo sva polja BCM-a, imateće vizuelni prikaz vaše ideje.
U nastavku je raspored predavanja i radionica za mesec decembar.
Datum Vreme Naziv aktivnosti Vrsta aktivnosti 1-8.12.24. self-paced Predavanje – Preduzetništvo i upravljanje biznisom Onlajn snimak 11.12.24. 17:30 Predavanje – BCM – Odabir projekta na kojem će raditi Zoom predavanje 18.12.24. 17:30 Predavanje – Vrednost – srce BCM-a Zoom radionica 25.12.24. 17:30 Predstavljanje BP Zoom radionica – vreme za pitanja i nedoumice Linkove vam šaljem naknadno.
Pozdrav,
S.
14.12.2024. u 20:54 #7715Drage žene i devojke, izuzetno mi je bilo vreme provedeno sa vama na radionici posvećenoj BCM-u.
Po dogovoru vam šaljem primere studije slučaja dve velike firme koje su prepoznale da na tržištu postoji potreba i koje su oblikovale i modelovale svoje poslovanje koristeći BCM kao alat.
Udahnite duboko, niko nije preko noći došao do najboljeg rešenja. Možda i jeste ali mi ne vidimo sve pokušaje koji su mu prethodili, već vidimo samo sjajni gotovi rezultat. Ne budite stroge prema sebi, nego prihvatite alat kao što je BCM kao prostor za igru i razmišljanje.
Studije slučaja
Airbnb
· Segment kupaca: Putnici, pružaoci usluge smeštaja.
· Value Proposition/Predlog vrednosti: Pristupačno, jedinstvena ponuda smeštaja za putnike; prilika za pružaoce usluge smeštaja da zarade od rentanja svojih soba.
· Kanali distribucije: Vebsajt AirBnb-a, mobillna aplikacija.
· Odnos sa klijentima: Podrška klijentima, online ocene usluge koju pružamo kroz komentare koji ljudi dele.
· Tokovi prihoda novca: Provizija za uslugu i od strane gostiju i od strane pružaoca usluge smeštaja.
· Ključni resursi: Platforma, brend, pružaoci usluge smeštaja, krajnji korisnici.
· Ključne aktivnosti: Upravljanje listingom pružaoca usluge smeštaja, marketing, podrška klijentima koji su korisnici naše usluge-putnici.
· Ključni partneri: Vlasnici nektetnina, loklani mali biznisi (kafići, gradski turistički vodiči, usluge čiščenja i održavanja, pekare), banke ili pružaoci usluge onlajn naplate.
· Struktura troškova: Održavanje platforme, marketing, podrška klijentima.
Uber
· Segment kupaca: Oni koji se voze, oni koji voze.
· Value Proposition Predlog vrednosti: Zgodan pristupačan, prevoz na zahtev.
· Kanali distribucije: Mobilna aplikacija, društvene mreže.
· Odnos sa klijentima: Korisnička podrška, partenrstvo sa vozačima.
· Tokovi prihoda novca: Provizija od svake vožnje koju plaćaju vozači, naknade za povećanje cene pružanja usuga – sukcesivno.
· Ključni resursi: Platforma mobilne aplikacije, interna i eksterna analiza podataka, vozači.
· Ključne aktivnosti: Širenje mreže vozača, širenje mreže korisnika, razvoj tehnologije.
· Ključni partneri: banke ili pružaoci usluge onlajn naplate, rent-a-car, lizing kuće.
· Struktura troškova: Razvoj mobilne aplikacije, marketing, podrška klijentima.
Ako vas nešto posebno žulja, razmislite i dođite sa tim na radionicu koju ćemo imati sledeće sedmice. Šaljem vam kroz imejl i jednu alatku sa kojom ste imale susret i prošle godine, a može da vam pomogne u razmišljanju šta je, odnosno kakva je vrednost vašeg proizvoda ili usluge.
S.
17.12.2024. u 08:59 #7723Zdravo,
Posle radionice o Biznis Canvas modelu (BCM), želim tri stvari da podelim sa vama, koje su meni lično bile jako korisne za znati kada sam ovaj alat koristila za sebe:
1. Biznis canvas model je pre svega vizuelni alat koji ti pomaže da na jednostavan način sagledaš sve ključne delove tvog posla – od ideje do toga kako zarađuješ novac. Kao što razmišljaš i planiraš baštu, ovde isto tako razmišljaš i planiraš svoju ideju: šta ti treba, kome prodaješ i kako ćeš doći do cilja. On je kao neka mapa (baste) koju kada znaš da čitaš, postaje ti jasno zašto je svaki element/komponenta ovog modela tu gde jeste i kako ti to može pomoći da razumeš kako da stigneš do svog cilja. Znači korisnost BCM kao alata ne zasniva se samo na tome koje komponente sadrži u sebi (a ima ih devet), nego i kako su one međusobno vizualno raspoređene i povezane kroz poslovnu logiku. Baci pogled na izgled obrazca koji ti je Sanja poslala, i pokušaj da razlučiš njihovu povezanost.
2. E sada, ako si u ovom trenutku stvarno zastala i otvorila obrazac za popunjava BCM, logično ćeš krenuti da ga gledaš po Vuku (Karadžiću) s leva na desno (kako pišemo) i da čitaš redno kako je šta napisano. No, kao što rekoh, ovaj alat ne prati logiku poslovne analize nego logiku kako jedan biznis model funkcioniše u praksi kada obezbeđuje vrednost za svog krajnjeg korisnika. U ovom slučaju to znači da su ovih 9 komponenti podeljeni u dva bloka: levi troškovni i desni prihodovni.
3. Komponente popunjavate na način da krećete s desna na levo ( a ne s leva na desno) i to sledećim redom a evo i zašto: 1. Organizacija služi kupcima (Kupci) tako što > 2. rešava probleme kupaca ili zadovoljavajući kupćeve potrebe (Predlog vrednosti). > 3. Organizacija komunicira i isporučuje ovu vrednost na različite načine (Kanali distribucije) i > 4. uspostavlja i održava različite odnose sa kupcima (Odnosi sa kupcima). > 5. Novac dolazi kada kupci plate za dobijenu vrednost proizvoda/usluga (Prihodi) i ovim smo zatvorili desnu stranu modela. A onda prelazimo na levu stranu jer 6. potrebni su nam odredjeni resursi da bi se kreirali ili isporučili prethodno opisane elemente (Ključni resursi). > 7. Ovo su u stvari aktuelni zadaci i aktivnosti neophodne da uradite kako bi kreirali te prethodno opisane elemente (Ključne aktivnosti). > 8. Neke od aktivnosti su date drugima spolja da ih urade, dok i neke resurse moramo takođe nabavljati spolja (Ključni partneri). > 9. Ovo su sve troškovi neophodni za obezbeđivanje ključnih resursa, izvođenje ključnih aktivnosti i rada sa ključnim partnerima (Troškovi). Ovim smo završili i levu troškovnu stranu modela. Ovim redosledom prateći pitanja definisali smo na koji način kreiramo prihode (naše ŠTA) i koliko nas sve to košta (naše KAKO). Prihodi – troškovi=Profit samo ako smo svesni Vrednosti onog što nudimo (naše ZAŠTO). Zato se ova kompenente nalazi u središtu modela jer predstavlja presek ove dve dimenzije gledanje: iz ugla korisnika (prihod) iz ugla nas koji kreiramo (troškovi).
Ovaj alat ne čini tvoj Biznis plan, iako ćeš ga na bazi njega lako napisati. On služi da vizuelno brzo i lako identifikuješ ključne faktore za uspeh tvoje ideje. Pisanje Biznis plana radimo i vežbamo preko platforme Mreže Jezgro. Kada odeš na sajt i klikneš na Napiši Biznis plan (https://www.mrezajezgro.rs/napisi-biznis-plan/) otvoriće ti se polja za popunjavanje. Šta je ovde bitno da znaš: Prvi deo zaključno sa analizom tržišta ti služi da bolje razumeš šta je to što zeliš da ponudiš, zatim sa BCM vežbom popisaćeš ključne faktore koje ćeš zatim šire opisati u delovima plana, kao bi kada stigneš do Rezime Biznis plana, koji se nalazi kao poslednje polje za popunjavanje, bila u stanju da kratko i jasno do jedne strane navedeš i opišeš svoju ideju na takav način da neko ko te sluša ili čita poželi da kupi i/ili podrži baš tvoju ideju/proizvod/uslugu a ne neku drugu.
Uživajte u istraživanju i iskazivanju! Dragana
p.s. o troškovima i prihodima pričaćemo posebno.25.12.2024. u 11:59 #7752Drage moje, dobar vam dan. Zbog nekih nepredviđenih okolnosti, pišem vam tek danas da vas podsetim na poslednju radionicu iz oblasti Preduzetništva i upravljanja biznisom.
Nadam se da ste proradile alate koje smo vam predstavili u decembru i da već sada imate jasniju sliku vašeg poslovanja ili razvoja buduće ideje na kojoj sada radite.
Vidimo se večeras od 17:30č. Spremite pitanja, sve što vam nije jasno. Sve što budem znala i mogla da vam pomognem, objasnim ili podelim sa vama, vrlo rado ću to uraditi.
Link za Zoom je sledeći:
Topic: Napredna grupa – Novo lice žene sa sela
Time: 25.11.2024. 5:30PM
Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/82550634110?pwd= 99uxdSVTqbnq0VHxWC0zJEjd49HXDB .1
Meeting ID: 825 5063 4110
Passcode: 502919Vidimo se!
S.
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.