Početna › Forumi › Učesnice mentorskog programa 2024/25 › Preduzetništvo i upravljanje biznisom
- This topic has 5 odgovora, 3 glasa, and was last updated 3 weeks, 6 days ranije by Sanja Milosavljević.
-
AutorČlanci
-
07.12.2024. u 18:57 #7666
Drage moje, nadam se da ste dobro.
Mesec decembar je pun aktivnosti – treba da stupite u kontakt sa vašim mentorkama i mlađim mentorkama, da postavite ciljeve vašeg mentorskog rada u narednim mesecima i da živite dinamiku vašeg svakodnevnog života.
Na platformi vam su vam otvoreni: predavanje Preduzetništvo i upravljanje biznisom, kao i energično i korisno predavanje Tatjane Vojtehovski na temu – Postavljanje ciljeva. Nadam se da ste našle vremena da poslušate oba predavanja.
U petak, 13.12.2024. godine, sa početkom u 17:30č imaćemo radionicu o izradi biznis plana koristeći alat BCM – Business Canvas Model koji je izuzetno koristan bilo da tek počinjete ili ste u fazi rasta i razvoja poslovne ideje.
Na platformi, ispod predavanja Preduzetništvo i upravljanje biznisom imate u delu Zadatak za polaznice mentorskog programa BCM – Business Canvas Model sa objašnjenjem kako treba da pristupite popunjavanju svakog polja. Skrolujte na dole i na sledećem linku ćete naći resurse https://www.mrezajezgro.rs/preduzetnistvo-i-upravljanje-biznisom/ Ponudili smo vam opciju običnog PDF-a, PDF-a koji možete direktno da popunjavate i opciju BCM-a u Word fajlu. Izaberite šta vam najviše odgovara i pokušajte da popunite što veći broj polja. Imajte na umu da je BCM moćan i intuitivan alat. Alati, kao što je BCM, nam daju informacije “kako” da upravljamo našom poslovnom idejom, kako da postignemo ciljeve koje smo postavile i zapravo nam pomažu da planiramo međukorake o kojima možda ne razmišljamo jer je prirodno da nekada ne vidimo drvo od šume.
Takođe, na platformi imate odeljak – Napiši biznis plan, pa bih vas zamolila da pokušate da popunite sva polja i pitanja u okviru ove vežbe i sa tim dođete na radionicu. Link je sledeći: https://www.mrezajezgro.rs/napisi-biznis-plan/ U decembru se zahuktavamo, ali od januara bi trebalo da sve pošaljete popunjen biznis plan na čitanje i proveru.
Link za radionicu u petak vam šaljem naknadno.
Pozdravljam vas,
Sanja
11.12.2024. u 16:12 #7684Zdravo, devojke i žene.
Kao što sam vam najavila, vidimo se u petak, 13.12.2024. godine u 17:30č da radimo na alatu koji se zove BCM – Business Canvas Model. Pogledajte u prethodnoj poruci linkove koje sam vam ostavila, da biste se uputite u zadatke koje treba da uradite u naredne dve sedmice.
Link za Zoom-a je sledeći:
Topic: Business Canvas Model – radionica
Time: 13.12.24. 5:30 PM
Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/83919471785?pwd= NfPLLaFoF7Asa70GLbqgI7FFDuvWVA .1
Meeting ID: 839 1947 1785
Passcode: 692752P.S. Treba mi vaša pomoć! Za svaku od vas vodimo neku vrstu kartice. One starije se možda sećaju odlaska u biblioteku i pretraživanja autora i dela pomoću kartica. 🙂 Za to vam pišem poseban imejl, da vas ne gušim ovde, važno mi je da vam fokus bude na radionici koju imamo u petak, 13.12.24. u 17:30č.
Pozdravljam vas,
Sanja 🙂
14.12.2024. u 20:48 #7714Drage žene i devojke, izuzetno mi je bilo vreme provedeno sa vama juče na radionici posvećenoj BCM-u.
Po dogovoru vam šaljem primere studije slučaja dve velike firme koje su prepoznale da na tržištu postoji potreba i koje su oblikovale i modelovale svoje poslovanje koristeći BCM kao alat.
Udahnite duboko, niko nije preko noći došao do najboljeg rešenja. Možda i jeste ali mi ne vidimo sve pokušaje koji su mu prethodili, već vidimo samo sjajni gotovi rezultat. Ne budite stroge prema sebi, nego prihvatite alat kao što je BCM kao prostor za igru i razmišljanje.
Studije slučaja
Airbnb
· Segment kupaca: Putnici, pružaoci usluge smeštaja.
· Value Proposition/Predlog vrednosti: Pristupačno, jedinstvena ponuda smeštaja za putnike; prilika za pružaoce usluge smeštaja da zarade od rentanja svojih soba.
· Kanali distribucije: Vebsajt AirBnb-a, mobillna aplikacija.
· Odnos sa klijentima: Podrška klijentima, online ocene usluge koju pružamo kroz komentare koji ljudi dele.
· Tokovi prihoda novca: Provizija za uslugu i od strane gostiju i od strane pružaoca usluge smeštaja.
· Ključni resursi: Platforma, brend, pružaoci usluge smeštaja, krajnji korisnici.
· Ključne aktivnosti: Upravljanje listingom pružaoca usluge smeštaja, marketing, podrška klijentima koji su korisnici naše usluge-putnici.
· Ključni partneri: Vlasnici nektetnina, loklani mali biznisi (kafići, gradski turistički vodiči, usluge čiščenja i održavanja, pekare), banke ili pružaoci usluge onlajn naplate.
· Struktura troškova: Održavanje platforme, marketing, podrška klijentima.
Uber
· Segment kupaca: Oni koji se voze, oni koji voze.
· Value Proposition Predlog vrednosti: Zgodan pristupačan, prevoz na zahtev.
· Kanali distribucije: Mobilna aplikacija, društvene mreže.
· Odnos sa klijentima: Korisnička podrška, partenrstvo sa vozačima.
· Tokovi prihoda novca: Provizija od svake vožnje koju plaćaju vozači, naknade za povećanje cene pružanja usuga – sukcesivno.
· Ključni resursi: Platforma mobilne aplikacije, interna i eksterna analiza podataka, vozači.
· Ključne aktivnosti: Širenje mreže vozača, širenje mreže korisnika, razvoj tehnologije.
· Ključni partneri: banke ili pružaoci usluge onlajn naplate, rent-a-car, lizing kuće.
· Struktura troškova: Razvoj mobilne aplikacije, marketing, podrška klijentima.
S.
16.12.2024. u 16:35 #7720hvala. korisno je ovo sto si dodatno poslala.
17.12.2024. u 08:55 #7722Zdravo,
Posle radionice o Biznis Canvas modelu (BCM), želim tri stvari da podelim sa vama, koje su meni lično bile jako korisne za znati kada sam ovaj alat koristila za sebe:
1. Biznis canvas model je pre svega vizuelni alat koji ti pomaže da na jednostavan način sagledaš sve ključne delove tvog posla – od ideje do toga kako zarađuješ novac. Kao što razmišljaš i planiraš baštu, ovde isto tako razmišljaš i planiraš svoju ideju: šta ti treba, kome prodaješ i kako ćeš doći do cilja. On je kao neka mapa (baste) koju kada znaš da čitaš, postaje ti jasno zašto je svaki element/komponenta ovog modela tu gde jeste i kako ti to može pomoći da razumeš kako da stigneš do svog cilja. Znači korisnost BCM kao alata ne zasniva se samo na tome koje komponente sadrži u sebi (a ima ih devet), nego i kako su one međusobno vizualno raspoređene i povezane kroz poslovnu logiku. Baci pogled na izgled obrazca koji ti je Sanja poslala, i pokušaj da razlučiš njihovu povezanost.
2. E sada, ako si u ovom trenutku stvarno zastala i otvorila obrazac za popunjava BCM, logično ćeš krenuti da ga gledaš po Vuku (Karadžiću) s leva na desno (kako pišemo) i da čitaš redno kako je šta napisano. No, kao što rekoh, ovaj alat ne prati logiku poslovne analize nego logiku kako jedan biznis model funkcioniše u praksi kada obezbeđuje vrednost za svog krajnjeg korisnika. U ovom slučaju to znači da su ovih 9 komponenti podeljeni u dva bloka: levi troškovni i desni prihodovni.
3. Komponente popunjavate na način da krećete s desna na levo ( a ne s leva na desno) i to sledećim redom a evo i zašto: 1. Organizacija služi kupcima (Kupci) tako što > 2. rešava probleme kupaca ili zadovoljavajući kupćeve potrebe (Predlog vrednosti). > 3. Organizacija komunicira i isporučuje ovu vrednost na različite načine (Kanali distribucije) i > 4. uspostavlja i održava različite odnose sa kupcima (Odnosi sa kupcima). > 5. Novac dolazi kada kupci plate za dobijenu vrednost proizvoda/usluga (Prihodi) i ovim smo zatvorili desnu stranu modela. A onda prelazimo na levu stranu jer 6. potrebni su nam odredjeni resursi da bi se kreirali ili isporučili prethodno opisane elemente (Ključni resursi). > 7. Ovo su u stvari aktuelni zadaci i aktivnosti neophodne da uradite kako bi kreirali te prethodno opisane elemente (Ključne aktivnosti). > 8. Neke od aktivnosti su date drugima spolja da ih urade, dok i neke resurse moramo takođe nabavljati spolja (Ključni partneri). > 9. Ovo su sve troškovi neophodni za obezbeđivanje ključnih resursa, izvođenje ključnih aktivnosti i rada sa ključnim partnerima (Troškovi). Ovim smo završili i levu troškovnu stranu modela. Ovim redosledom prateći pitanja definisali smo na koji način kreiramo prihode (naše ŠTA) i koliko nas sve to košta (naše KAKO). Prihodi – troškovi=Profit samo ako smo svesni Vrednosti onog što nudimo (naše ZAŠTO). Zato se ova kompenente nalazi u središtu modela jer predstavlja presek ove dve dimenzije gledanje: iz ugla korisnika (prihod) iz ugla nas koji kreiramo (troškovi).
Ovaj alat ne čini tvoj Biznis plan, iako ćeš ga na bazi njega lako napisati. On služi da vizuelno brzo i lako identifikuješ ključne faktore za uspeh tvoje ideje. Pisanje Biznis plana radimo i vežbamo preko platforme Mreže Jezgro. Kada odeš na sajt i klikneš na Napiši Biznis plan (https://www.mrezajezgro.rs/napisi-biznis-plan/) otvoriće ti se polja za popunjavanje. Šta je ovde bitno da znaš: Prvi deo zaključno sa analizom tržišta ti služi da bolje razumeš šta je to što zeliš da ponudiš, zatim sa BCM vežbom popisaćeš ključne faktore koje ćeš zatim šire opisati u delovima plana, kao bi kada stigneš do Rezime Biznis plana, koji se nalazi kao poslednje polje za popunjavanje, bila u stanju da kratko i jasno do jedne strane navedeš i opišeš svoju ideju na takav način da neko ko te sluša ili čita poželi da kupi i/ili podrži baš tvoju ideju/proizvod/uslugu a ne neku drugu.
Uživajte u istraživanju i iskazivanju! Dragana
p.s. o troškovima i prihodima pričaćemo posebno.26.12.2024. u 13:52 #7757Drage devojke i žene,
vidimo se sutra, 27.12.24. u 17:30č na poslednjoj radionici posvećenoj Preduzetištvu i upravljanju biznisom.
Hvala svima koje su popunile BCM na platformi mreže Jezgro. Za vas koje niste, hajde izvolite, imamo još nekoliko dana do kraja godine. 🙂
Link do radionice je sledeći:
Topic: Mentorski program 24/25 – Novo lice žene sa sela
Time: 27.12.24. 5:30PM
Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/83919471785?pwd= NfPLLaFoF7Asa70GLbqgI7FFDuvWVA .1
Meeting ID: 839 1947 1785
Passcode: 692752Pozdravljam vas,
Sanja
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.